augustus 30, 2017

Algemene fysiotherapie

Voor al uw lichamelijke klachten, zoals aan de voet, knie, heup, rug, handen, armen, schouder en nek kunt u terecht bij Fysiotherapie Bosman & May in leefstijlcentrum Wijchen Gezond. Wij zijn beiden breed opgeleid en van (bijna) alle markten thuis. Mocht uw klacht toch buiten ons kennisgebied vallen, gaan wij samen met u op zoek naar een goede en passende behandelaar.

Chronische pijn

Iedereen krijgt ergens in zijn leven te maken met pijn. Vaak gaat die pijn vanzelf over. Gebeurt dat niet dan zoek je hulp bij vrienden, familie, een zorgverlener of op het internet. Is de pijn na drie maanden niet weg dan spreken zorgverleners over chronische pijn. Het probleem is dan vaak complexer geworden en beheerst een groot deel van iemand zijn leven. Over deze vorm van pijn hebben we de afgelopen jaren bijzonder veel geleerd. Siebe heeft zich tijdens zijn studie verdiept in diverse onderzoeken en behandelmethodes. Gedurende zijn stages heeft hij verschillende vormen van chronische pijn behandeld. Zowel in Nederland als in Canada bracht hij deze kennis over op collegae fysiotherapeuten.

De behandeling bestaat uit een traject gericht op het vergroten van kennis over pijn, fysieke bewustwording en een geleidelijke opbouw van activiteiten. Een positieve en actieve benadering staat hierbij voorop.

Luister en kijk in dit filmpje naar een uitleg over chronische pijn:

Bedrijfsfysiotherapie

In een werkomgeving ervaren mensen met enige regelmaat fysieke klachten. Vaak gaat het dan om hoofdpijn-/ nek-/ schouder- en/of rugklachten. Een tijdig consult bij de fysiotherapeut kan de pijn verlichten. De juiste oefeningen en tips kunnen op korte termijn al snel een verschil maken.

Indien klachten blijven terugkeren, kan een werkplekanalyse inzicht geven in de reden van mogelijk verzuim van de werknemers. De fysiotherapeut kan in samenspraak met de bedrijfsarts en de werkgever en/of manager een beter beeld krijgen van de werksituatie. Dit kan leiden tot adviezen voor aanpassingen op de werkplek die het werk een stuk aangenamer kan maken. Zo is het mogelijk om op zowel korte als lange termijn fysieke klachten te voorkomen en/of te verhelpen.

Neem gerust contact op met Thom May als u op zoek bent naar een fysiotherapeut met een focus op werk gerelateerde klachten. Hij heeft al uiteenlopende bedrijven én hun werknemers geadviseerd over klachten die zijn ontstaan op de werkvloer.

Bel ons op: 024 750 33 60